maandag 31 maart 2008

Keth's day off


Bij de Outspan noemen ze me Keth, dat is vast Zuid-Afrikaans voor Cato.
Keth liep gisteren na een paar bladzijden lezen in bed, met een kopje koffie (oplos), naar het restaurant Wettham Hill, dat op de heuvel iets boven PSJ ligt en over de stad uitkijkt. Ik zat er helemaal alleen en genoot van het uitzicht en mijn boek. Ik nam roereieren met zalm (jawel) en at 3 sneden toast. Erbij een 'plunger coffee', zo'n Bodum geval. Toen ik tegen de serveerster zei dat het er zo heerlijk rustig was, ging meteen de popzender op tv aan.
Via het pondje liep ik terug naar huis. Dat pondje, wist ik nu, zou de hele dag naar de overkant van de rivier, tot de zandbank varen en kon me daar mooi afzetten voor een wandeling over Long Beach. Maar ik deed eerst m'n btw-aangifte die Bart helemaal voor me had voorbereid. Ik was nog maar net klaar toen de zwemmers terug kwamen van hun ontbijt bij Thea en voorstelden om naar het strand (Long Beach) te gaan, naar dezelfde plek waar we het kampvuur hadden gehad. In een volle bak, gingen we erheen. Rapie met Siebe voorin, Ula met Max, Joy en mij achterin en Jeremy achter het stuur. Deze nieuwe second unit huurauto zal het niet lang volhouden, vrees ik. We waren zo zwaar bealden en de weg was (zoals al eerder geschreven) zo slecht, dat we een paar keer over de grond schraapten.
Het was heerlijk op het strand, Ula en ik liepen helemaal naar het einde. We passeerden een enkele voetganger en een paar koeien, maar geen enkele (blanke) toerist. Na een tijdje trok er een buitje over en begon het te waaien, waardoor er overal zand in en op kwam te zitten. Dus besloten we maar weg te gaan. Max en Siebe waren ondertussen zoet met het bouwen van druipzandkastelen, havens voor cola- en bierblikjes en dammen in een poel. Siebe moest het meest van de tijd een shirt aan, omdat hij niet te bruin mag worden, in verband met de continuïteit in de film (hij moet dezelfde huidskleur hebben als bij de opnames in Uganda, ca. 3 weken geleden). Op de foto beklimt hij een zwarte steenpartij in het water.
Na een snelle douche gingen we allemaal wat eten bij de Jungle Monkey, het was ca. 4 uur. Ik had heerlijke spare ribs. Uiteindelijk lag ik, na nog wat internetbetalingen, plaatsen van m'n vorige stukkie en Ichat met Bart, om half 8 in bed en ging ik om half 9 slapen. Om 00.30 werd ik weer wakker en kon ik nog lekker lezen tot een uur of 2. Het diner van kreeftenpasta en lam, bij Thea, heb ik overgeslagen. Ik had m'n buik wel vol. Vanmorgen weer dee zee in. Buiten de Outspan staan nu zoveel trucks (make-up, catering en weet ik veel), dat Siebe vroeg of er een circus is neergestreken. Maar dat circus dat zijn wij. (zie foto)

Geen opmerkingen: