donderdag 27 maart 2008

Blaren

Vanmorgen ben ik voor de verandering niet mee gaan zwemmen, maar stond ik om half 7 aan de overkant bij Heather Ann om samen met haar, haar vriend en een oude hippie, waarvan ik nog steeds de naam niet weet (hij is de eigenaar van het backpackers gueathouse Jungle Monkey), een verkwikkende wandeling te maken. We liepen in ferme pas naar de vuurtoren (ca. 15 minuten lopen), genoten daar een tijdje van het uitzicht over zee, met langzaam voorbij varende tankers en liepen toen via de achterkant van het golfveld terug. Steve ging aan het werk (ik geloof dat hij de eigenaar is van het poche hotel The Cremorne) en Heater Ann, de hippie en ik dronken in Heathers voortuin een kopje koffie. Het is vanmorgen heerlijk zonnig en warm. Er liepen nauwelijks kinderen, omdat ze hier nu een lange paasvakantie hebben (sommige scholen wel 3 weken). Nog een paar wandelingen en de schimmel is van m'n werkschoenen af. De ochtendwandelingen worden door dit clubje gemaakt om fit te blijven en om op zondag langere tochten te kunnen maken. Ik ben uitgenodigd ook eens mee te gaan, zou dat aan de ene kant heel graag doen, maar ik ben de hele tijd zo bezig, dat een luie zondag me ook erg waardevol is.
Anet zou met een stelletje vandaag naar een bijzondere waterval gaan, maar ze kunnen geen 4 x 4 auto krijgen, dus gaat dat waarschijnlijk niet door. Ula en max zouden komende week een paar dagen met Joy en Siebe naar een natuurpark gaan, maar Joy wil toch liever dat Siebe, voordat zijn draaidagen beginnen, schoolwerk doet en een beetje routine houdt. Zulke uitjes zou ik ook graag doen, maar er is natuurlijk gewoon werk aan de winkel.
Gisteren zou de lunch om 2 uur zijn, vanwegen de recce, maar om 1 uur bleken degenen die niet mee waren zo hongerig dat ik er 2 shifts van heb gemaakt, om 1 en om 2 uur. Dat pakte wel goed uit, want daardoor stond er geen al te lange rij. Lunch bestond uit reepjes kip in pesto roomsaus. De pesto heb ik uit Nederland meegenomen (is hier absoluut niet te krijgen). De kip heb ik eerst in yoghurt gemarineerd, kort daarin opgekookt en toen in de saus gedaan. Erbij een pastasalade met reepjes rauwe paprika, kort geblancheerde wortel, zongedroogde tomaat en kappertjes. Verder bruin brood met zonnebloem- en pompoenpitten erdoor en erbij humus en kippenleverpaté.
Na de lunch, heb ik eindelijk de keukenvloer schoongemaakt. Met de waardeloze zwabber en veger die ze hier hebben, valt dat niet mee. Bij Boxer haalde ik voor R 700 5 kg lamsvlees, 4 kg runderbiefstuk, 5 kg roastbeef en 3 kg kippenvleugels. Daarmee, en met de bestelling van de scheepshandelaar uit Durban die vandaag komt, kan ik tot mijn laatste kookdag voort. Morgen moet ik met Richard Claus overleggen wanneer ik eind april weer hier verwacht word en hoe lang ik dan blijf.
Aan het eind van de middag kwam Thea naar de Outspan. Ze is gevraagd voor een rolletje in de film! We haalden samen Ethel op. George ging toch ook mee en reed ons eerst naar de Wood 'n Spoon, die dicht bleek en toen naar Wettham Hill, een restaurant iets boven de stad, met prachtig uitzicht. We zaten er buiten. Het was er super! We aten een paar salades vooraf en lamsvlees als hoofdgerecht. Dat vlees kwam natuurlijk van Ethel, was prima, alleen te lang gebakken. Ethel vertelde over haar werk en kansen. Wij hebben haar voorgesteld dat ze een eigen zaak moet openen. Mogelijk dat dat er alleen al toe leidt dat ze bij Boxer een loonsverhoging krijgt. Ze vertelde uitgebreid over haar werk hier. Het is echt een voorrecht zo'n kijk in een hele andere wereld te krijgen. Nadat we Ethel thuis hadden afgezet dronken we nog wat bij de Jungle Monkey, vandaar ook de uitnodiging om vanmorgen mee te komen wandelen.

Geen opmerkingen: