woensdag 19 maart 2008

vervolg op vorige bericht


Ik zag Fir en Anet uiteindelijk uitgebreid gisterenmorgen, hier bij the Outspan. Het was een leuk weerzien, met iedereen. Dat ze allemaal zieden dat ze me zo hadden gemist, streelt m'n ego (liefde gaat duidelijk door de maag!).
Het was een rommelige dag verder. Ik heb vanalles uitgepakt, alle schuursponsjes, kruiden, paasversierinkjes etc. Ik kreeg m'n kasgeld (na 3 handtekeningen, van allemaal verschillende mensen) en ging boodschappen doen. Ik zou uiteindelijk 4 x boodschappen doen, de laatste keer, omdat ik vergeten was houtskool te halen. Voor de lunch maakte ik een tonijnsalade en een aardappelsalade met bruin brood met zongedroogde tomaten. Ik had geen idee hoeveel mensen er bij de lunch zouden zijn. 't Werden er uiteindelijk 24, waaronder 3 'gasten' (mensen - vakantievierende familieleden meestal - die ik eigenlijk niet mag serveren, omdat daarvoor niet wordt betaald).
Francina (zie foto - ze zegt altijd "hello sissie" ter begroeting) hielp me. Ik vroeg hoe het met haar was (ze heeft erge last van maagzweren). Zelf was ze wel goed, vertelde ze, maar eergisteren was de dochter van haar broer zomaar dood neergevallen, 27 jaar oud en niet ziek of zo. Jackie vertelde later wel dat die dochter epileptische aanvallen had gehad. Er wordt nog autopsie verricht.
Na de lunch heb ik eingelijk gewoon doorgewerkt, omdat er voldoende animo leek te zijn voor of een braai of een gezonde stir fry (ik noemde het uiteindelijk een stirbraai). Ik sneed alle groente voor, marineerde de kip en maakte een yoghurt saus. Van de braaipap, waar Syliva de vorige keer Umfino (pap met spinazie) van maakte, maakte een dikke pap met een beetje geelwortel, eekhoorntjesbroodpoeder en truffelolie. Dit liet ik in een bak opstijven, om er plakken van te snijden die weer op de bbq gingen.
Fir ging ondertussen naar de dokter. Hij had van internet een lijst met symptomen van de ziekte van Lyme geplukt en had zelf zoveel overeenkomsten ontdekt dat 'ie zich ernsitg zorgen maakte. Het feit dat de ziekte alleen met een hersen- of ruggenmergprik goed is vast te stellen, maakte het er niet beter op. De dokter constateerde griep.
Uieindelijk was er nauwelijks animo voor de stirbraai, totdat ik besloten had nog even mee naar boven te gaan, naar The Kitchen. Toen kwamen er plots toch nog allemaal eters. Ik denk dat er uiteindelijk 10 mensen zijn geweest.
Boven heb ik Thea verblijd met een rol aluminiumfolie, schuursponsjes en een poffertjespan (met recept). Vooral de pan vond ze geweldig.
Vandaag belooft een makkie te worden, nu ik vrij veel spullen van gisterenavond kan verwerken. Ik maak denk ik ook een kruidkoek. Vanavond is er eerst happy hour bij het News café, hiernaast, omdat dat morgen op de schop gaat (het wordt het restaurant van Marco) Ik hoorde dat hij (Borsato) hartelijk had gelachen om de suggestie van een stand-in of stuntman voor het flamberen van een biefstuk.
Na het aperitief zou Heather Ann, van Jesters, aan de overant van de straat, een maaltijd verzorgen, maar er wordt ook iets georganiseerd ten afscheid van Michiel, de firt AD (assisten director) die i.v.m. irriconsilable differences (!?) is ontslagen. Vandaag arriveert de nieuwe first, met de second en de third (AD). Richard Claus komt vandaag ook terug, hij is nog langer in Uganda gebleven, naar verluid vooral om de rekeningen te betalen.

Geen opmerkingen: