donderdag 13 maart 2008

lanterfanten




Het is een lanterfant-dagje. Vanmorgen zocht ik een leuke Transkei gids bij Pied a Terre, maar er is niets speciaal van dat gebied, met uitzondering van een goed kaartenboekje. Daarna ben ik met Di naar het Amsterdamse Bos gegaan; Alsof het geen winter is, moest ze weer in een aantal poelen rondwandelen. Ik heb m'n (nou ja, van Jeremy eigenlijk) boek bijna uitgelezen, wekend in bad. Daarna nog even wat boodschappen en nu aan de kook. Gisteren hebben we toch zelf sushi gemaakt. Nu van de overgebleven tonijn en zalm, maak ik viskoekjes, met een lenteui, bloedsinaasappelschilletjes, een beetje verse koriander, even geroosterde venkelzaadjes en wat tabasco. 't Geheel bind ik met aardappel (puree) en natuurlijk verder wat zout en peper. Van de ananas maakte ik een soort salsa, ook met wat koriander, bloedsinaasappel partjes, een rood pepertje en wat olie waarin ik de venkelzaadjes liet afkoelen. Omdat we ook nog raviolivulling overhebben probeer ik een brood te vullen met ricotta/spinaziemengsel en voor een extra kik wat zongedroogde tomaat. Ik kneed het niet door elkaar, maar maak er een rol van, die probeer ik dan voordat het de oven in gaat aan te snijden tot ronde schijven. Geen idee of het gaat lukken.
Timmie mailde dat er eindelijk een nieuwe vriezer is gebracht, die is geïnstalleerd en het ook doet. Hij heeft 70% van de inhoud van de vorige weg moeten mieteren (inmiddels bedorven natuurlijk). Ik hoop dat het de mini loempia's betreft, die er op het eerste gezicht goed uitzagen, maar alleen vele lagen deeg, een erwtje en een blokje wortel bleken te bevatten. Toch had ik Tim op het hart moeten drukken te proberen een soort compensatie te regelen voor de geleden schade. Geen idee hoe dat daar werkt. Wel jammer van al het geld natuurlijk.
Bart maakte gisteren weer een meesterwerkje naar aanleiding van Di's verjaardag (zie hierbij) Ik kan niet wachten op het speenvarken, waarmee we dat weer gaan vieren.

Geen opmerkingen: