maandag 10 maart 2008

dat was het weekend


Het weekend zit er weer op. Zaterdag hebben we ons gebruikelijke en heel vertrouwde rondje door de stad gemaakt, eindigend bij Oosterling voor een lekker Upje. Daarna een etentje en famille bij De Witte Uyl, niet heel bijzonder (al hadden ze ambachtelijk basilicumijs) maar wel gezellig. Ik at schelvistartaar met schelvislevermayonaise en heekfilet met een zoete aardappelpuree. Als dessert een gorgonzolataartje met aardbeienijs met madame jeanette. Lekker hoor!
Gisteren eerst bij pa op bezoek, die zo is opgeknapt dat hij steeds de benen neemt. Daarna door naar Utrecht voor een nieuwe editie van de Trianon Jazz Club met, naast Hans op z'n trombone, dit maal een Franse klarinetspeler: Alain Marquet. Ik moet bekennen dat ik erg door de muziek heen heb zitten kletsen. 's Avond thuis aten we een heerlijke côte de boeuf van Alain Bernard, de slager op de Albert Cuyp. Erbij alleen wat gebakken aardappel en gestoofde prei en een goed glas Haut Médoc de Giscours (2001). Vanmorgen bakte ik een pijnboompittencake met rozemarijn, maar er zat een pul in (West-Fries voor ongaar middenstukkie). Vanmiddag experimenteerde ik met linzenbrood (rode linzen gekookt met currypasta, gekneed door het brooddeeg, bij de laatste rijs). Goed gelukt.
De tijd vliegt, net als de wind - de paraplu waait alle kanten op. "Hondenweer", volgens Di.

Geen opmerkingen: