woensdag 26 maart 2008

The making of

Gisteren begon ik om 8.30. Met de paraplu ging ik boodschappen doen. Omdat ik niet alles in één keer kon dragen, moest ik een paar keer heen en weer. Bij de bakker zouden de vetkoekies die ik als extra wilde serveren pas om 12.30 te komen. Toen ik later op de middag kwam, was er helemaal niets meer. Vandaag kan ik na 10.00 terecht, zeggen ze. Voor de lunch kookte ik een hele berg bonen (eergisterenavond voorgeweekt), daarbij 5 kg aangebraden en op smaak gemaakte rundergehakt (van Ethel natuurlijk) en voor de niet-rood-vlees-eters gebakken banaan met een notenkorstje, verder een tomaten-groentensaus en als side-dishes sambal (vers), chakalaka (uit blik) en yoghurt met appel en gember. Oh ja en foccacia, die erin ging als koek! We mixen steeds meer nepvruchtensap (uit concentraat) en er blijven natuurlijk bergen vaat over, maar men is nog steeds zeer tevreden. Na de lunch en het schoonmaken, deed ik wat computerwerk en liep ik weer de stad in. Ik wilde wat groente voor een salade bij de braai kopen, maar het was overal zo vreselijk druk, dat ik daarvan af heb gezien.
De helft van de productie zat op het gazon onder de boom voor een script-reading. Ik was bij het kleine souvenierwinkeltje (Krafty Kameleon) aan de overkant om wat van mijn per diem aan de houten vissies uit te geven, maar er was nog geen nieuwe lading binnen.
Daarna ging het verder met de voorbereidingen voor de braai. Er kwamen 18 mensen eten. Richard (Rapie) en ik, bleven nog wat aan de bar plakken tot we ons drankje op hadden. We waren de laatsten.
Vandaag gaan velen naar een recce ([rekkie]:locatiebezoek). Ze komen pas laat lunchen. Daarom doe ik maar een koude pastaschotel met kip in pestosaus (potje pesto van huis meegenomen). Het begint me een beetje zwaar te vallen om te varieren met het beperkte groentenassortiment hier, maar goed, nog 6 of 7 maaltijden en dan mag ik weer even op m'n lauweren rusten.
Fir heeft er goed aan gedaan naar de dokter en het ziekenhuis te gaan. Hij blijkt een longontsteking te hebben. Geen kattenpis dus.
Vanavond uit met Thea en Ethel? We zullen zien.

Geen opmerkingen: