dinsdag 11 maart 2008

lekker koken



In het gure weer ben ik vanmorgen naar de Hanos geweest om inkopen te doen. Ik heb me tegoed gedaan aan olijfolie, sesamzaad, sponsjes, folie, gedroogde tomaten, een poffertjespan (voor Thea) en nog veel meer. Ben vooral erg blij met het stukkie Appenzeller kaas voor de Zwitserse eigenaren van de Wood'n Spoon. Op de Albert Cuyp kocht ik een goedkope koffer om het allemaal mee te kunnen schouwen naar Port Saint Johns.
Vanmiddag maakte ik de vulling voor de loempia's die we vanavond eten. Van de garnalen die er niet meer in passen, maakte ik een puree in de mixer met verse gember, een rood pepertje, citroenblad, wat vissaus en een ei. Daarvan heb ik rolletjes in plasticfolie gemaakt die ik op een mandje in de pan gaar heb gestoomd. Erbij een sausje van sesamolie, rijstwijnazijn, ketchup en wasabi. Van de aardperen die ik gisteren kocht heb ik chips gebakken. We zitten al bijna vol.
Vandaag kwam de dvd van Into the Wild binnen. Ik zag die film in het vliegtuig en was wel onder de indruk. De muziek van Eddie Vedder vind ik prachtig.

1 opmerking:

Briene zei

He,
Ik zal als ik thuis ben je in de gaten houden
Groetjes Briene xxx