maandag 19 mei 2008

Wauw!


Het was gisteren mijn laatste zondag hier. Ik was om 9 uur bij P. die al klaar stond om te gaan zwemmen. We liepen naar Second Beach, waar we in de lage golven een beetje poedelden. Er stond sterke stroming, Daarna gingen we ontbijten bij Wettham Hill. Het bestellen verliep niet erg soepel, maar dat mocht de pret niet drukken. Terwijl we van het uitzicht genoten, kwamen er twee kleine helicopters heel laag overgevlogen. Ze landden aan de rivieroever, bij Boxer in de buurt. Toen we weg gingen belde Fir om voor een glas champagne bij Wetthem Hill af te spreken; We zouden er om half 2 weer zijn. Wij reden naar benenden om even naar die heli's te gaan kijken, maar voor we ze bereikten werden we door 2 mannen aangesproken die op zoek waren naar accomodatie en een parkeerplaats voor hun helicopters! Ik steldde de Cremorne voor, die een eigen heliport heeft. Bij gebrek aan een telefoonnummer ervan stelde ik voor ze er even heen te rijden. Het lukte allemaal, dus reed ik ze even later ook weer terug. Als dank stelden ze voor dat een van hun onze auto weer naar de Cremorne zou rijden, waarop wij in de helicopters meemochten en dat aanbod sloegen we natuurlijk niet af. Dus kregen we een birdseye vue van Port Saint Johns, een zeer onverwacht cadeautje. Ze verontschuldigden zich nog voor het korte ritje, maar dat gaf niet.
Daarna was het eigenlijk alweer tijd voor onze afspraak, dus dronken we samen met Fir en Belia champagne op mijn laatste zondag hier.
Vervolgens begon de toestand rond de voetbalwedstrijd. Ik hielp met inladen van de drank. En even later met de bbq's die natuurlijk weer niet verzameld waren. Daarna haalde ik met Karel, die rammelde van de honger, het vlees op. Met de braai zelf heb ik me niet bemoeid. Ik heb er ook niets van gegeten. De wedstrijd kwam maar niet op gang, omdat enkele locale teams niet van het veld af wilden, maar we stonden allemaal gezellig bij elkaar, met een glaasje wijn of flesje bier. P. had het wel gezien en ging pasta eten en naar huis. Ik speelde nog materiaalmeisje, omdat een stel me hun spullen in bewaring gaven en probeerde iedereen aan te moedigen. Na 20 minuten hield men het wel voor gezien. Fir was al weg. Ik was aan het opruimen, maar wilde niet ook nog alles weer terug moeten brengen, dus vroeg ik Graham of hij mij svp mee uit eten wilde nemen. Trouw als hij is, en verstoken van conversatie die niet over de film gaat, nam hij me mee naar de Wood 'n Spoon, waar ik verse vis (catilyn?) at en hij een salade. Fir vertrok net en liet een halve fles wijn voor ons achter. Het was al met al wel een beetje veel drank, dus vandaag even niet hoor!
Zaterdag was ik bezig met de lunch toen P. kwam (verse bruine bolletjes, met tonijnsalade) erbij bananenbrood. Niet heel uitgebreid, in verband met de bbq voorbereidingen. Ik maakte alles af en daarna reden we naar The Lodge, waar P zijn spullen weg bracht. Hij wilde naar de set, dus reden we de auto 'kapot' op een lange modderweg, waar maar geen eind aan leek te komen. De set kregen we niet echt te zien, omdat dat een heel klein plekje is, maar de entourage wel, een heel circus, dat ook op P. veel indruk maakte. Ik was blij toen we de terugweg uitiendelijk zonder al te veel kleerscheuren hadden overleefd. De weg was door Vaughn speciaal voor de film aangelegd, zo vertelde Jean ons later. We lieten de avond vallen op het terrasje voor mijjn kamer, aten bij de Jungle Monkey, waar het erg luidruchtig was (Rugby wedstrijd). Ik bracht met de auto P. naar zijn plekje en later mezelf naar bed.

Geen opmerkingen: