donderdag 8 mei 2008

Apenvoetjes

Gisteren waren er weer ca. 18 mensen bij de lunch. Dat is toch een goede score.
Ik maakte voor bij de koffie kleine madeleines, besprenkeld met poedersuiker. Voor het middageten soep van butternut squash met room, en als topping geroosterde kokos en pinda met zout en suiker of kaas. Op een bedje van sla kon men kiezen tussen een crabcake of een aardappelkoekje (eigen allegaartje, vraag me niet om het nog eens te maken). Daarover een dressing van citroensap, verse gembersap en olijfolie. Voor erbij brood met zonnebloem-, pompoen- en pijnboompitten en stukjes zongedroogde tomaat (een kant-en-klaar mengsel van de Hanos, niet uit m'n koffer gestolen). Daar kon verse humus of knoflookolie op gesmeerd worden. 't Koste me alles bij elkaar wel behoorlijk wat tijd om voor te bereiden, maar na de lunch was ik heel snel klaar en ik hoefde vooraf alleen de pompoen maar te kopen, want de rest hadden we allemaal.
Ik gaf Silvia een lift naar huis en reed zelf door naar Second Beach, waar ik een half uurtje op het strand zat. Ik had wel willlen zwemmen, maar vond dat in m'n eentje toch een beetje gevaarlijk. Er stonden een paar heren te vissen (ze vingen een soort zeebaarsjes) en er kwamen 2 dames kralenkettingen aan me slijten. De ene had een drankkegel van hier tot...Ik kocht een klein cadeautje voor thuis. Daarna reed ik naar de Jungle Monkey. Ik heb Papa G. (Gerald) nog helemaal niet gezien en hoopte hem daar te treffen. Zijn buggy stond er wel, maar zelf was hij er niet. Ik dronk een biertje, kletste ondertussen met Jon en Darryl (Art Department) en werd lek gestoken door kleine gemene muggen. Bij de Outspan verkleedde ik me snel (muggenspul op natuurlijk) en haalde ik een bakje humus en een 'stress bal' (souvenirtje uit Amsterdam) op. Daarmee reed ik naar de air strip. Gordon (personal assistent van Marco) wees me daar naar het basiskamp (zie foto), waar ik Amanda vond in een caravan. Voor haar waren zowel de humus als dat rubberen geval. Met beide was ze erg in haar sas. Ik keek even rond, maakte wat foto's, omdat het licht prachtig was (alleen mijn camera-skills niet) en vertrok toen weer naar beneden. In het lage tegenlicht zag ik ineens allemaal kleine voetstapjes op de voorruit. Dat moet een aapje zijn geweest dat bij de Outspan de vuilnis en de granadilla vruchten plundert.
Het was zo'n mooie zonsondergang dat ik graag even naar de Milleniumbar was gereden, maar dat ga ik niet alleen doen.
Uiteindelijk ben ik met Fir naar de Kitchen gereden, waar Richard al druk in de keuken bezig was met zijn vegetarische pastaschotel. Hij had 2 grote zakken mosselen gekocht, die voor een groot deel nog schoongemaakt moesten worden. Dat hebben Fir en ik gedaan. Ze hadden enorme baarden en waren niet zo lekker, maar dat kwam misschien ook door mijn ongeïnspireerde bereiding. Om kwart voor 10 lag ik in m'n bedje.

Geen opmerkingen: