donderdag 1 april 2010

Tweede poging

OK, alweer enige tijd geleden probeerde ik een paar pondjes, nou ja, zeg maar zwembandjes, te verliezen. Het varen heeft me goed gedaan: 3 kilo eraf. Maar die zitten er ook bijna allemaal alweer aan. Ik heb gewoon steeds zo'n trek!
Nu zit ik een hele discussie op foodlog door te spitten en blijkt het toch zo te zijn dat met name de koolhydraten zorgen voor onze gewichtstoename en niet het vet (of beter gezegd: de verzadigde vetzuren) en nog meer nieuws: extra beweging is wel goed voor je, maar helpt niet wezenlijk bij gewichtsverlies. Al is er nog wel wat voor te zeggen om iets koolhydraatrijks te eten voorafgaand aan een sportieve inspanning, want 't levert vrij instant energie.
Het ligt allemaal veel genuanceerder dan hier weergegeven (zie de link). Ik ga het in ieder geval maar weer eens proberen: voorlopig weer even wat minder brood, piepers, bonen, rijst e.d.
We zullen het zien. Nu is er nog maar één probleem: ik heb bij voorbaat zo'n medelijden met m'n starter, die ik wel zal blijven voeden, maar waar ik even niet heel erg van zal gaan genieten.

Geen opmerkingen: