vrijdag 9 april 2010

Voor de koolhydraat ermee

Hoe het er, meetbaar, mee staat, is nog even afwachten. Ik wil, om teleurstellingen en vroeg opgeven te voorkomen, niet elke dag op de weegschaal gaan staan en volg geen dieet, maar 'experimenteer' weer eens met minder koolhydraten eten. Ik kan wel zeggen dat ik me prima voel (of komt dat door het betere weer?).
Omdat ik nog niet helemaal weet hoeveel koolhydraten in de diverse producten zitten, ben ik gaan kijken op de koolhydratentabel en ik moet zeggen: ik schrok ervan! Wat daarin staat aan, voor mij volkomen onbekende, producten is overweldigend. Ik zocht (via 't alfabet) op linzen, rijst, rode biet etc. maar in geval van die linzen moet je eerst door een onmogelijk lange lijst van liga producten scrollen. Activia yoghurt is er ook in allerlei soorten en maten, en de lijst van bijvoorbeeld chocoladeproducten is schier oneindig. Maar als ik hier in onze voorraad kijk, gebruik ik eigenlijk niets van die half- of kant-en-klaarfabrikaten. In de koeling ligt verse groente en een enkel aangebroken potje moster of augurk (oh ja en Pataks vindaloo paste en bloedworsten van Diny Schouten, waarover nog eens meer), bij de droge spullen voornamelijk 'eerlijke' meel (geen broodmix, hoeveel zouden er daarvan zijn?) en 'gewone' suiker, zout, rijst etc. Mijn echte zwakte blijven de instantsoepjes, dat moet gezegd. Maar verder...ben ik nou gek of hoe zit dat?

Geen opmerkingen: