vrijdag 21 augustus 2009

The proof of the pudding


Omdat de wijzer op de weegschaal niet heen en niet weer beweegt, heb ik gisteren de brui gegeven aan dat koolhydraatvrij eten. Is de weegschaal kapot? Het gekke is dat m'n zwembandje wel lijkt te zijn geslonken. Zou het vet zich gewoon hebben verplaatst? Anyway. Eergisteren kreeg ik een bakje met zuurdesem starter (ik geloof oorspronkelijk van bakker Hartog ), dus kon ik niet broodvrij blijven. Gisteren ben ik begonnen met voeden en deeg maken, vandaag afbakken. Het deeg was na 16 uur rijzen wat aan de vochtige, slappe kant, dus moest in een vorm. Het resultaat is net uit de oven, moet nu nog een uurtje afkoelen en dan...
Ik ben erg benieuwd en laat alleen wat van me horen als 't een succes is geworden, denk ik.
Met dank aan Micon!

1 opmerking:

Micon zei

Het zuurdesem komt wel van een stukje verder weg dan de Wibautstraat. Ik had je daar graag nog wat meer over verteld, maar nu kun je het hier nalezen: http://home.att.net/~carlsfriends/