woensdag 9 april 2008

nu even niet (meer)

Goed, nu ik weer voor een paar weken thuis ben, zal ik dit blog denk ik niet zo vaak verversen. Hierbij m'n laatste dagen.
Op zondagmorgen werd ik wakker onder een vrij grijze lucht. Ik las lekker in bed en liet het zwemmen weer aan me voorbijgaan (wist ook niet dat men ging). Thea had een moeilijk gesprek over de water-situatie, en had duidelijk een opkikker nodig, dus nodigde ik haar uit voor de lunch. Na onze eigen dingen te hebben gedaan (ik deed wat strijkwerk voor T.), vertrokken we naar PSJ, waar ik eerst mijn kamer uitruimde. Er was vrijwel niemand om afscheid van te nemen; Heather was dicht en alleen Jackie hield de receptie bij de Outspan in de gaten. Thea liet met the Glass House zien, het guesthouse dat eerst als productiekantoor was uitgekozen. Er was niemand, we genoten van het uitzicht en vertrokken weer snel. Bij Gecko Moon, een klein restaurantje nog geen 100 passen van de Outspan en aan het water, gingen we eten. Het zaakje wordt gerund door 2 donkere vrouwen. We hebben ze op het hart gedrukt bij de Outspan reclame te gaan maken. Het eten was goed. We dronken 'champage' en Thea luchtte haar hart. Thuis hielden we een siesta. s' Avonds maakte Richard een heerlijke crayfish bisque. Samen met Christof maakte ik er aïoli bij en Fir zorgde voor de croutons. Ik ging vroeg naar bed. De volgende ochtend was bijna iedereen alweer vertrokken en leek het alsof er in de keuken een bom was ontploft. Het was een hele heldere, frisse dag (zie foto). De fish eagles aan de overkant lieten zich uitgebreid horen en zien. Ik las m'n boek uit en toen Thea haar werk had gedaan vertrokken we naar Umtata. Daar kocht Thea een geiser en wat ander 'hardware'. Vervolgens gingen we eten bij the Country Club (jawel) -gerookte springbok en spare ribs. Daarna dropte Thea me op het vliegveld. Dit keer haalde ik alle aansluitingen. Toch blijft dat vliegen een verschrikking.

Geen opmerkingen: