vrijdag 5 januari 2024

Lekker dan ;-)

Het is druk in de sportclub. Vooral jonge lui die ook goede voornemens hebben en waarschijnlijk nog vakantie, want 't is het eind van de ochtend, middenin de week. Je verwacht een sociaal gebeuren, zo met z'n allen in een club, mooi ingericht en met hippe muziek op de achtergrond.
Het apparaat waarop ik mijn bovenbenen train (oude knieรซn), is bezet. Er zit een jonge vrouw op, maar ze is 'in rust'. Dat kan natuurlijk, want ook zij traint waarschijnlijk in 'sets', met een minuut rust tussen die sessies. Maar haar minuut duurt wel erg lang. Ze zit te appen en kijkt niet op of om. Ik vraag haar of ze nog lang bezig is. Ze kijkt verstoord op en zegt alleen: "Ja." Dan gaat haar blik weer naar het schermpje. Onverstoorbaar blijft ze er rap met de duimen op tikken. Ik zie dat ze oordopjes in heeft. Misschien heeft ze me niet goed verstaan. Ik ga maar een potje roeien en zie in mijn ooghoek dat ze af en toe haar tenen beweegt. Het lijkt wel alsof ze me zo op m'n nummer wil zetten; hoe durf ik haar te storen in haar bubbel. Want de sportclub blijkt alleen digitaal sociaal. Wat iedereen bindt zijn de strakke pakkies, de oordopjes of koptelefoons, de blikken die alleen over de spiegel glijden om het eigen lijf te bewonderen en natuurlijk het mobieltje in de hand.

Ik stel me voor wat er zoal door het internetruim vliegt. 
"Hoeveel cal zit er in ☕ met havemelk?"
"Weet niet"
"Maar ff niet dan nu"
"Straks ๐Ÿ’…
"Gembertee?"
"Ja, see you, nu ff ๐Ÿ’ช
๐Ÿ‘

Of misschien wordt er wel getwitterd (of heet dat tegenwoordig ge-Xt?), over van alles en nog wat. 
"Josh krijgt ook geen voorrang ๐Ÿ  !" #doekoesnodig#socialehuur#ontevredenburger"
"Die Macron steunt dry January niet!" #goedevoornemens#drankenlobby#helemaalbelazerd
"Vanavond traybake?" #dit-is-geen-kip#Lidl#goedbezig#vriendenclubJoselien
"Geen palmolie erdoor ๐Ÿ™!!!!!!!!#goedbezig#vriendenclubJoselien
"Hoe s robotstofzuiger?" #goedbezig#tijdbesparen#koopjesdeal
๐Ÿ‘Œ
๐Ÿ‘‹ ๐Ÿ’ช

Ondertussen heb ik 2.04 geroeid, 35 caloriรซn verbrand en 250 meter per minuut afgelegd, volgens de display. Of ik de gegevens op mijn app wil opslaan? Dank je de koekoek. 
De jonge dame is klaar met haar tenentraining en beent naar een apparaat voor de dijspieren. Ook daar zal ze vooral haar duimen laten wapperen. Ze heeft geloof ik niet door dat ik naar haar kijk en ondertussen, met trillende bovenbeenspieren, denk aan m'n telefoon in het kluisje. Ik kan niet wachten om die op te pakken en vingertje voor vingertje in te tikken:
'Traybake?" #watisermismetovenschotel#wegmetdiesocialemedia#vriendenclubJoselien

Geen opmerkingen: