zaterdag 10 mei 2008

Zangwedstijd?

Het lijkt wel bewolkt buiten. Dat is de eerste keer 's morgens sinds ik hier ben. Ik hoop dat het goed blijft, want er wordt nu in de jungle gefilmd en als het gaat regenen komt men daar, volgens Graham, zelfs met een 4 x 4 niet meer weg. 't Is ook helemaal niet leuk als het regent.
Wat er gisteren aan de hand was weet ik niet, maar de vogels zongen dat het een aard had. Allemaal door elkaar en de hele dag lang. 't Was echt bijzonder.
Ik deed 's morgens boodschappen en maakte kruidkoek (die vers eigenlijk helemaal niet zo lekker is), daarna een rijk gevulde soep met bouillon van de tong die ik eergisteren al had getrokken (en de tong had ik al gepeld - dat moet gebeuren al 'ie nog heet is, geen pretje!). Erbij dun gesneden tong met remouladesaus (zonder verse peterselie, die is hier alleen heel sporadisch te krijgen) of krokant gebakken heekfilet met kokos/pinda kruim (restjes opmaken). Er waren bruine bolletjes met boter en er was toast met kaas. Verder Griekse salade met feta en zwarte olijven. De tong vond of heel gretig aftrek of men trok de neus ervan op. Er aten 22 mensen.
John Costello (eigenaar van de Outspan) kwam thuis. Hij heeft eergisteren een motorongeluk gehad, doordat hij een geit uitweek, waarbij hij in een greppel belandde. Hij heeft gekneusde ribben en een gebroken botje in zijn hand. Gelukkig niet heel ernsitg. Maar hij is (en wij allemaal zijn) erg geschrokken.
Na de lunch zwom en douchte ik snel, gaf ik Silvia weer een lift en reed ik door naar de Wood 'n Spoon om wat bolletjes die over waren af te geven en aan Prisca te vragen of zij mijn food porsessor misschien heeft gezien, die op mysterieuse wijze is verdwenen, in de tijd dat ik hier weg was. We kletsten wat, terwijl een meisje in de tuin verse pasta draaide en over een rek drapeerde (little italy). Ik reed vervolgens naar de Art Department om daar even door alle props die er opgeslagen liggen te snuffelen. Het zal uiteindelijk allemaal worden geveild. Maar ik zag zo gauw niets van mij. Bij de Outspan zat ik lange tijd bij Mr. Brown (zie foto), die lui op een bankie lag. Hij heeft opmerkelijk menselijke ogen.
Later vertrok ik met Fir naar de Kitchen om voorbereidingen te treffen voor het afscheidsmaal van Max en Pascal (ex-vriendin van Richard en babysitter van Max). We kookten een enorme partij octopussen, die later met kruiden op het vuur gingen (ze waren erg taai). Ik maakte een toffeesaus om over plakken koek te gieten, want Max wilde sticky toffee pudding. We deden tomaten in de oven en rauwe bietjes met ui. Richard vermoordde weer de nodige langoustes die met olie en knoflook op het vuur gingen. Ik vertrok niet laat 'in stilte' terug naar PSJ en m'n eigen mandje.

Geen opmerkingen: