dinsdag 13 mei 2008

Het regent

De ochtend begon vandaag nog wel aardig, maar zodra ik m'n kamer uitstapte begon het te regenen. Van die miezerregen, waar je snel echt nat van wordt.
Fir vertelde dat Thea geschrokken was van de stoffige staat van haar auto, dus gisterenmiddag heb ik 'm min of meer gewassen - met een theedoek. Met deze regen wast 'ie sowieso helemaal schoon, maar ja, een paar plassen en hij is weer 'als vanouds'.
Omdat men laat begon met filmen, was het gisteren voor en tijdens de lunch vrij druk. Ik maakte een gewone (boter)cake voor bij de koffie en als lunch ossenstaart stoofschotel met Isguampa (spinazie met braaipap = polenta). Ook dit keer was dat weer de kunst van Sylvia, die daar veel lol in heeft (en ik ook). Erbij had ik brood, gevuld met gedroogde vruchten (abrikoos, appel, pruim, peer en dadels), tzaziki en tomate provencale. Na de lunch maakte ik de vriezer schoon, die erg stinkt en aan de onderkant helemaal niet blijkt te vriezen. Ik kon dus (weer) een heleboel weggooien. Vervolgens stonk ik zelf zo, dat ik m'n t-shirt heb gewassen en wel moest zwemmen. Dit was ook na het auto wassen.
Aan het eind van de dag vertrokken Fir en ik naar de Wood 'n Spoon. Onderweg kwamen we al langs de set; De jungle, in een soort greppel niet ver van Second Beach. We aten goed, bleven nog wat plakken toen de editors en Richard arriveerden en gingen daarna nog even bij de set langs, waar Fir met zijn nieuwe camera foto's maakte. Ik praatte bij met Dick (make-up), die ik al een tijd niet meer heb gezien. Alle mensen die op de set werken, komen eigenlijk nauwelijks op het productiekantoor, dus ik mis een boel lui. Ik ga ook liever niet naar de set, want ik heb er niets te zoeken, al hebben de meesten langere tijd toch niets te doen en zijn ze wel blij met een beetje afleiding. Het was wel bijzonder om de enorme uitstalling te zien, op een paar vierkante meter. 't Is volgens mij een hele kleine set, maar de hele caravaan is er weer bij.
We reden door naar de Kitchen, waar buiten bij de keuken boven (er zijn 2 keukens) een vuurtje brandde en Jeremy, Thea en Belia bij elkaar zaten. Thea heeft in Durban goede zaken gedaan, het was er erg druk geweest. Ik dronk een cider en vertrok toen weer naar beneden. Geen erg spannende dag verder.
Bijgevoegd een foto van de kralenkettingen verkoopster op Second Beach.

Geen opmerkingen: