dinsdag 6 mei 2008

News travels fast?

Vanmorgen belde Bart al vroeg. Hij was ongerust, omdat iemand anders hem had gewezen op een bericht op teletekst: overval op de set van Wit Licht. Ik lag nog in m'n bed, dus wist van niks, maar vermoedde al dat het oud nieuws was en dat bleek te kloppen. Het is nieuws van 2 maanden geleden! Waarschijnlijk is er gisterenavond, toen er een telefonisch inteview met iemand van de crew is gehouden, iets niet goed doorgekomen. Maar goed, loos alarm dus.
Ik heb gisterenavond inm'n kamertje, terwijl het steeds stiller werd om me heen, lekker een tijdschrift liggen lezen en op Fir zitten wachten, die nog laat aan het werk was. We zijn samen bij de Wood 'n Spoon gaan eten, waar Richard met zijn entourage net verdween en Chris en Anna net aan hun maal begonnen. Fir en ik deelden een langouste schotel vooraf, daarna at ik verse pasta met pesto en had Fir een beef burger.
Ik heb thuis nog lekker met Bart gekletst; Kan hier vanuit m'n bed Ichatten! en liggen lezen.
Vanmorgen scheen de zon weer, maar het zwemmen, hier in het zwembad, bewaarde ik toch tot na de lunch. Ik maakte een appelflapje van filodeeg, voor bij de koffie (eigenlijk een soort craft-service). Voor de lunch maakte ik een frittata (omelet), gevuld met champignon, ui, prei, spinazie (snijbiet eigenlijk), wortel, paprika en bleekselderij - alles eerst even aangebakken om het vocht eruit te halen. Erop voor de liefhebber wat geraspte kaas. Erbij een rijk gevulde salade met boontjes, artisjokharten (ik vond zomaar 2 blikjes in de supermakrt!!), ui, komkommer, tomaat, verse basilicum en een dressing van (Hollandse) mosterd. Erop nog wat geroosterde zonnebloempitten en knapperig gebakken baconreepjes. Er aten uiteindelijk 18 mensen. Ze betalen niet allemaal, maar ik ga niet meer moeilijk doen met administratie; Ik kom toch prima uit met de kosten.
Francina mocht na de lunch uitzoeken welke boerenzakdoek of shawl ze wilde - ik heb wat souvenirs meegenomen. Ze vond het, uit drie, een moeilijke keuze, want wilde eigenlijk de boerenzakdoek met een kaart van Nederland erop en toeristische attracties langs de rand, maar die doek was rondom nu juist een halve centimeter kleiner dan de andere. Ze heeft hem uiteindelijk toch maar genomen.
De cateringtrucks voor de set staan nog steeds op het voetbalveld hier in de buurt. Het eten dat ze daar bereiden wordt met auto's naar de set gebracht. Ik ben even gaan informeren of zij daar in de keukens (het zijn 4 trucks naast elkaar) misschien mijn keukenmachine hebben geleend. Helaas bleek dat niet het geval. Geen idee waar het geval gebleven is. Er staat hier nog wel een doos met allerlei hulpstukken. Misschien moet ik maar wat briefjes ophangen. Ik hoop dat 'ie binnenkort gewoon opduikt.
Zojuist heb ik de auto (Megane van Thea) volgetankt. Hartstikke duur die benzine hier! Dat is het eerste wat me hier in prijs tegenvalt, ik geloof dat het bijna R 10 per liter is.

Geen opmerkingen: