zondag 11 mei 2008

Routine

De dagen beginnen zo hun ritme te krijgen. Over 7 wakker, oploskoffietje, paar bladzijden lezen, blog bijwerken, paar oefeningen en dan aan het werk. Eerst boodschappen doen, dan alle voorbereidingen (deeg zetten, cake of koekjes maken groentes snijden, vlees/vis aanbraden etc.). Na de lunch schoonmaken, zwemmen, omkleden en dan administratie en eventueel wat voorbereidingen voor 's avonds. De namiddag kan erg lang zijn, maar met het lekkere weer vind ik dat (nog) helemaal niet erg.
Gisteren verliep ook zo. Al had ik bij de koffie alleen kant-en-klare koekjes en nog wat kruidkoek die nu lekker zacht was. Ik kookte de 'editors choice' voor lunch. Ik had ze de avond ervoor gevraagd wat ze wilden eten: rösti. Dus kookte ik aardappels voor, bakte ik spekjes uit en uitjes aan. Ik maakte volkoren rolletjes, gevuld met zongedroogde tomaten en mozzarella en een groene salade met yoghurt/mosterd dressing. Om het geheel in stijl af te maken, bereidde ik een Bircher muesli met in melk gekookte havermout, stukjes druif, peer, appel, gewelde rozijnen, gehakte hazelnoot, zonnebloempitten en honing. Ik had er ook een beetje King Korn malt doorheen gedaan, ook opgekookt in melk. Jackie en Francina moesten daar erg om lachen;" You are going to make Xhosa beer?" vroegen ze, want dat wordt gemaakt door die malt op te koken met maize meal in water. Dan moet je het in een ton laten staan, ik geloof nogmaals opkoken met extra water en dan afgieten, zoiets. Het spul bleek erg 'vervuild' met sprietjes en stukjes hout, dus ik heb er maar weinig van gebruikt. Volgens Peter (editor) konden de Zuid-Afrikanen de maaltijd niet zo waarderen. Ze willen toch vooral een groot stuk vlees of vis. Ik zal daar rekening mee houden. Gelukkig waren er dit keer maar 13 man/vrouw.
Fir had Belia van de heuvel (van de Kitchen) gehaald, om haar ook eens een uitje te bezorgen. Met haar gingen we naar de Millenium Bar voor een biertje. We hadden elkaar niet heel veel te vertellen en Fir moest met Jeremy naar de set, dus hielden we het kort. Ik bracht Belia naar huis en heb toen op de bank bij de editors gehangen en naar de montage gekeken, tot zij ermee ophielden en we bij de Wood 'n Spoon zijn gaan eten. Peter voelde zich niet lekker, alsof hij een vreselijke kater had. Dat is precies hoe Richard zich voelde, toen hij ticks disease bleek te hebben. Nu heeft Peter ook een verdacht wondje op zijn been, dus het zou me niets verbazen. Hij is geloof ik nummer 10 hier of zo. Wij Europeanen zijn er duidelijk niet tegen bestand.

Geen opmerkingen: