vrijdag 23 mei 2008

M'n laatste dag

Nu vliegt de tijd echt. Het is vrijdag en morgenochtend begin ik aan een lange reis terug.
Ik wil voor de lunch een beetje uitpakken, om een goede herinnering achter te laten. Maar hopen dat het gaat lukken.
Gistereavond at ik voor de laatste keer bij de Wood 'n Spoon. Thea was me daarvoor komen ophalen. Graham kwam even later en Fir ook. Het was lekker en gezellig. Ik had ook al gelunchd met P. Op het terras bij Wettham Hill. Voor de crew had ik een stir fry gemaakt, met linzen in kokos, een tomatensalade, chips en ananas.
In de namiddag, toen P. was vertrokken, heb ik m'n bagage uitgezocht (wat ik mee neem en wat ik hier laat). Daarvoor bracht ik Francina weg, omdat ik haar een grote ton met frituurolie had meegegeven. Zij blijkt een stalletje te hebben bij de busterminal, waar ze gebakken vis verkoopt. Nooit geweten.
Vandaag is ze naar een rechtzaak, omdat het vriendje van haar dochter haar (F.) met de dood heeft bedreigd.
Eergisteren zijn P. en ik na de lunch (couscousschotel met stoofvlees) gaan eten bij Umgazi River Bungalows, het resort waar ik nooit meer naar toe zou gaan. Maar ik vond dat P. het toch moest zien. De tocht er naar toe is ook de moeite waard. Op de terugweg namen we een liftster mee. Het was weer niet zo makkelijk om toegelaten te worden, maar dit keer lukte het wel.
Terug in PSJ spraken we af dat ik nog zou bellen als ik 's avonds nog wat zou gaan doen. Het bleek dat Kate haar verjaardag vierde in de Jungle Monkey. Daar had P. niet zoveel zin in. Uiteindelijk viel het ook erg tegen, want er werd naar voetballen gekeken. Ik vond het achteraf wel vervelend, want het was toch P's laatste avond hier.
Dinsdag zijn we nog naar de airstrip gereden. Voor de lunch had ik toen een minestrone met boord met kippenlevermousse, sardientjesboter en cream cheese.
Bij Wettham Hill kochten we wijn en champagne om mee te nemen naar Thea waar we 's avonds zouden gaan eten. Ethel kwam ook. Ik heb Thea met de voorbereidingen geholpen, nadat we op haar terras van de zonsondergang hadden genoten. Thea bereidde haar rump in het vuur. Haar stunt die zeer goed uitpakte, zoals altijd. Het was hartstikke leuk dat Ethel erbij was. Volgens mij vond zij het ook een geslaagde avond.
Goed, op naar de laatste loodjes. Vanavond geven Lynn (die morgen ook vertrekt) en ik een afscheidsfeestje in de Jungle Monkey. Joy en Siebe zijn gisteren aangekomen, dus zullen dan ook wel even komen. Het is na de rushes -leuk dat ik die ook nog even kan zien! Dan zie ik sowieso ook nog een heleboel mensen.

Geen opmerkingen: