woensdag 14 mei 2008

Hangen

Gelukkig is de zon weer terug. Het was inderdaad een modderpoel geweest op de set. Lijkt me geen pretje.
Ik besloot gisterenmorgen, toen ik met m'n paraplu onder de arm door de supermarkt liep, m'n plannen te wijzigen en in plaat van een frisse aardappelsalade een hartverwarmende curryschotel te maken. Bij Ethel werd 3 kilo lamscoteletten voor me gesneden. Die kruidde ik met aangebakken mosterdzaad-, koriander- en komijnzaad, om ze uiteindelijk kort aan te bakken. In de curryschotel gingen aardappels, pompoen, potiron, aubergine, ui, wortel en boontjes. Erbij nog wat tzaziki, verse sambal en pitabroodjes. Als toetje had ik brownies, die eigenlijk te luchtig waren geworden, maar toch zeer in de smaak vielen. Omdat het filmen pas weer in de namiddag begon waren er lekker veel gegadigden.
Francina stelde me een beetje teleur door op te merken dat ik haar helemaal niet had betaald voor 'het extra uurtje' dat we de vorige keer hadden ingelast, omdat het toen zo druk was. Maar toen ik hier bijna 2 weken geleden weer begon, heb ik haar en Sylvia gezegd dat dat met zo weinig mensen niet meer aan de orde was. Francina zei dat ik dat haar niet had gezegd, maar ik weet het zeker en ik baalde ervan dat ze hierover begint, terwijl ik zo goed voor ze zorg. Ik houd het maar op een cultuur verschil.
Na de lunch zwom ik in de regen. Men vroeg of het water niet koud was, maar dat was het juist niet. John toonde me vervolgens een heleboel foto's van de omgeving, een dvd met diverse toeristische attracties (waaronder de sardines run, met spectaculaire onderwater beelden) en filmpjes van zwemmende humpback whales - ook schitterend.
Ik bleef verder een beetje thuis hangen, want het weer nodigde nou niet echt uit tot actie. Ik probeerde het houtoventje in het restaurantgedeelte hier (alleen bij het ontbijt in gebruik) aan te maken en keek een programma op Discovery Channel (ik kijk hier nooit t.v).
Uiteindelijk reed ik naar Thea om haar wat groothandelprijslijsten te brengen, maar bij de Kitchen was het aardedonker en bleek Thea al naar bed. Ik stond even met Belia te praten, voordat ik weer weg zou gaan, toen Richard aan kwam met tassen vol boodschappen. Ik heb hem toen met de voorbereidingen van het diner geholpen en ben na het eten vertrokken.

Geen opmerkingen: