vrijdag 16 mei 2008

Apen terug

Er was gisteren in de middag geen internetverbinding, dus heb ik geen journaal bijgehouden. Nu moet ik heel hard nadenken wat er eergisteren allemaal is gebeurd. Er was pasta met pesto en gehaktballetjes in tomatensaus voor de lunch met focaccia en botercake (geloof ik) en natuurlijk weer de nodige extra's om het op te leuken. Na de lunch ben ik met CJ (productie) naar The Lodge gereden, helemaal aan het eind van Second Beach, om te kijken of dat een goed logeeradres voor m'n vader is, die hier morgen aankomt. Ik vond het er erg leuk. 't Is wat uit de buurt, maar dat zijn meedere guesthouses en de spoeling is verder dun. De kamers (alle 3!) kijken uit over de zee en het strand met de koeien.
Fir ging bij de Kitchen Belia's verjaardag vieren. Ik geloof dat Richard kip klaarmaakte. Ik voelde me niet zo welkom, dus ben samen met Didi (art departement) bij de Jungle Monkey gaan eten. Didi was blij met het gezelschap, omdat haar vriendin, Surisa, nog tot laat op de set aan het werk zou zijn. Ze had niet zo'n zin om te kletsen, zei ze, maar dat viel erg mee. We hadden een hele gezellige avond en ik had een heerlijk sappige beefburger.
Gisteren bakte ik zandkoekjes en voor de lunch pitabroodjes gevuld met rundvleesreepjes met Raz el Hanout kruiden. Erbij dunne reepjes ijsbergsla, tomatenreepjes, yoghurt/knoflookdressing, tahin (sesampasta, vers gemaakt), sambal en chocolademousse toe. Een succes! Die mousse was alleen stijf geklopte slagroom met poedersuiker en gesmolten chocolade, met wat koffie uit m'n kopje.
In de namiddag reed iknaar Thea, want ik had haar nog helemaal niet echt gesproken. Ze ging net in bad, dus dat gaf mij gelegenheid om Belia haar verjaarscadeautje te geven: een rokje uit Amsterdam, speciaal gekocht om hier te dragen en weg te geven. We kletsten wat en ik speelde met Jethrow, mijn favoriete hond daar. Toen Thea weer van alle stof was ontdaan (ze had weer waterproblemen), zijn we op het dek bij de bar buiten neergestreken voor een glaasje en hebben we lekker bijgekletst. We spraken vervolgens af om later samen bij de Cremorne te gaan eten.
Ik deed nog wat klusjes thuis (ben gevraagd om a.s. zondag een voetbalwedstijd Nederland Zuid-Afrika te cateren hier op het voetbalveld, met een verwachte opkomst van 100 man) en reed toen naar de Cremorne, waar Thea al achter een glas rode wijn zat en met de zoon van de eigenaar in gesprek was. Ik had op de gok Graham een sms gestuurd, om te zeggen dat we daar zaten te eten, niet verwachtend dat hij die zou ontvangen en zeker niet verwachtend dat hij ook op zou komen dagen, wat kort na mijn aankomst gebeurde. We hebben gezellig zitten eten. Gordon (PA van Marco) kwam er nog even bij, terwijl aan de tafel achter ons een hele berg Nederlanders at (Marco, Paul, Ricky, Leo en familie en aanhang, geloof ik). Ik had een heerlijke runderhaas.
Vandaag is het vrij rustig hier, 't was vanmorgen zo bewolkt dat ik dacht dat ik nog voor zonsopgang wakker was geworden. Vanmiddag is het zo rustig dat de apen met z'n drieën op het dak de honden aan het uitdagen waren. Een grappig gezicht.
Morgen meer, dan komt m'n familie. Een gek idee, omdat ik hier juist zo 'op mezelf' ben.

Geen opmerkingen: