dinsdag 8 februari 2011

Illegale pluk?

De afgelopen dagen was het stralend weer en volledig windstil. Die windstilte is er nog, maar er zijn wolken voor de zon getrokken. Het zeetje is nu ideaal voor het vissen van zee-egels. De twee mannen hielden mij echter nauwlettend in de gaten, toen ik met mijn camera aan kwam zetten. Zee-egels vissen mag gewoon, tussen september en april, geloof ik, maar deze heren hadden misschien hun vergunning thuis gelaten en leken niet gesteld op extra aandacht. Toch was het moeilijk ze te negeren, in hun pittoreske bootje, langzaam roeiend en turend in het vlakke water. Met een lange stok met onderaan een soort grote houten wasknijper (zo'n ouderwetse) prikten ze op de bodem om er de zwarte beestjes vanaf te plukken. Plop, in de emmer en weer verder. Ik kreeg meteen trek.

Geen opmerkingen: