dinsdag 24 februari 2009

Wat er niet in zit

Het is toch echt te gek voor woorden. Ik loop misschien weer achter op de feiten, maar heb besloten eens heel bewust naar al die reclameleuzes te gaan kijken. Er is al vaker geconstateerd dat je tegenwoordig reclame moet/kunt maken door de vermelding van wat er NIET in je product zit: bevat geen kunstmatige kleur- of smaakstoffen, zonder conserveermiddelen etc. Helemaal mooi zijn die beweringen als: nu met 20% minder vet of, nu 10% krachtiger. Dan wat? vraag ik me dan meteen af, maar dat hoort natuurlijk niet.
Dat maffe drankje van Hero stoort me ook zo: 'echte stukken fruit in een flesje'. En dan zie je een dame een schreeuwerig plastic miniflesje aan haar mond zetten en nog kauwen ook. Het feit dat de slogan niet luidt: 'stukken echt fruit in een flesje', geeft te denken. Zo vroeg ik me laatst ook af wat ik me moet voorstellen bij de leuze: 'samen romantisch naar de film'. Kaarsjes op de roltrap naar de zaal?
Hero vertelt ons over het drankje trots:
'Fruit2day is meer dan een smoothie of sap, omdat het niet alleen 100% natuurlijk sap bevat maar ook echte stukken fruit. De stukken fruit zorgen niet alleen voor een frisse 'fruit bite', maar bevatten naast vitamines ook andere gezonde stoffen zoals bijvoorbeeld antioxidanten die in verse vruchten terug te vinden zijn. Hero Fruit2day is 100% natuurlijk, zonder toegevoegde suiker en conserveringsmiddelen.' enz. enz.
Zo'n babyhapje is natuurlijk niet te versmaden, anders zou het al lang uit de handel genomen zijn, maar wat is er mis met the real thing? Dat je daar écht op moet kauwen is alleen maar goed voor je spijsvertering (zie eerder bericht) en voor je lippenstift hoef je ook niet meer te vrezen, want die blijft tegenwoordig wel 7 x langer zitten. Ongeschild fruit bevat allerlei pesticide, kan worden beweerd, maar je maakt mij niet wijs dat er niet vanalles mis kan worden gevonden met dit drankje/hapje.
Ik ga maar eens nadenken over een Nederlandse variant van 'an apple a day...', met echte stukken fruit!

Geen opmerkingen: