dinsdag 11 augustus 2009

Kwabben babbel

Na ruim 3 maanden heb ik m'n baantje aan de wilgen gehangen en ik geniet weer met volle teugen. Dat achter een bureau zitten heeft me in een aantal opzichten geen goed gedaan. Ik voelde al snel hoe het vet zich in mijn bureaustoel aan mijn bovenbenen vastzette.En dat terwijl ik de lunch oversloeg om toch vooral eerder naar huis te kunnen.
Dat dat bandje rond m'n middel ook groeide, wijt ik mede aan de huidige mode van de lage spijkerbroek met mini-gulp (nooit geweten dat die snit met een navelpiercing te maken heeft -die piercing wordt niet alleen onzichtbaar, maar ontsteekt ook eerder bij een hoge sluiting). In zo'n lage broek bulkt al gauw van alles over de broekriem.
Maar goed,voordat het middel zo is uitgedijd dat er geen beginnen meer aan is, heb ik besloten me aan een dieet te wagen en ik heb goede dingen gehoord over het (tijdelijk) afzweren van koolhydraten. Ik ga nu 2 weken 'droog'. Geen suiker, geen pasta, rijst, aardappels etc. Dat lijkt op het South Beach dieet, maar de eerste fase daarvan behelst ontbijtjes met eieren met spek en weet ik veel wat voor overdaad. Daar ga ik niet aan meedoen, want ik ontbijt nooit, dus waarom nu met roereieren beginnen? Gewoon even geen koolhydraten. Kijken wat er gebeurt. En ondertussen wel gewoon koffie en een wijntje hoor, want ik ga geen regime volgen dat dat afzweert, dat biedt geen garanties voor de toekomst.

Geen opmerkingen: