zondag 8 maart 2009

Geen succes

Dat was een 'ah shit moment'! Wat ik gisteren schreef, heb ik ook gedaan: gestoofd in olie, knof, peterselie, witte wijn en snufje zout, ongeveer 5 minuten. Toen ik ze uit de pan nam, bleken ze nog flink onder het zand te zitten, terwijl ik toch grondig had gespoeld. Een deel van het vlees was taai, een ander deel vooral zanderig en vrij smakeloos. Eetbaar zijn ze zeker hoor, dus er moet iets anders op verzonnen worden. Misschien is een curry, zoals in het Caribisch gebied met conch wordt bereid, een optie. Maar ik denk niet dat deze schelpen binnenkort weer bij de visboer liggen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Catrien,
Mijn Opa zei altijd dat als je mosselen of venus schelpjes vol met zand zitten, leg ze dan in water met zeezout en doe er wat meel bij.
Dat vinden ze niet lekken en gaan ze spoelen.
f