vrijdag 7 november 2008

In de schijnwerpers

Het werk voor Wit Licht zit erop, zo hoor ik. Wat een raar idee dat het echt allemaal afgelopen is. Ik ga de premiere ook mislopen, want de vluchten op Girona blijken seizoensgebonden en nu niet meer zo gemakkelijk (lees: goedkoop) te boeken. Maar hier krijgen we tenminste alle kans om af te kicken, want sinds eergisteren is hier een tv-circus neergestreken: vanavond werden er om de hoek life-opnamen gemaakt voor een tv-uitzending op France 3 (Thalassa heet 't geloof ik). Heel Collioure was gisteren voor deze gelegenheid al prachtig uitgelicht, dus dat beloofde wat. Uiteindelijk bleek het een uitzending van meer dan 1.5 uur, waarbij er live alleen allerlei items werden aangekondigd. De mensen die hier op de kade zaten, bleken eigenlijk stuk voor stuk aankondigers van hun eigen filmpje. Onvoorstelbaar toch weer dat daar zo'n circus omheen moet worden gebouwd. Ik ben daar kennelijk nog niet genoeg aan gewend.
Di heeft er ook al ruimschoots van genoten, want het hele wagenpark, dat onder ons appartement staat geparkeerd, wordt in de avond (en nacht) bewaakt door rottweilers en dobermans, die vanaf ons balkon natuurlijk ongegeneerd konden worden afgeblaft.
Het weer is enorm verbeterd. Ik heb vanmorgen én hard gelopen én gezwommen; kon m'n lol niet op.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat je schrijft klopt HELEMAAL!!!!