zondag 6 april 2008

De laatste 'loodjes'

Het is ineens allemaal anders. Ik logeer bij Thea en samen hebben we het heel gezellig.
Ik ben vrijdagmiddag met Richard, Ula en Max mee gaan lunchen bij de Mgazi River Lodge. Het was een half uur rijden. Ik was er nog nooit geweest en hoef er ook nooit meer heen! 't Is zo'n echt resort, waar je, eenmaal binnen, niet meer vandaan komt, met een gym en een tennisbaan, een stijgertje, waar vandaan boottochtjes gemaakt kunnen worden, een eigen supermarkt/winkeltje etc. Het zou me niet verbazen als er eens in de zoveel tijd een hok wordt opengetrokken waaruit dan giraffen of olifanten even over de oever aan de overkant worden gejaagd. En dat een half uur rijden van PSJ vandaan. Na de lunch vertrokken Max en Ula naar Nederland. Ik reed 's avonds met Fir en Richard mee naar the Kitchen. Daar maakte Richard een pastaschotel. Er was geen water, Thea had de hele dag haar best gedaan het aan de praat te krijgen, maar dat lukte niet. Ze was er erg van overstuur. De volgende ochtend, toen iedereen al vroeg aan het werk was gegaan, vond ik haar boven op het dak, helemaal nat...van het water. Het deed het weer en om dat te vieren zijn we naar Poentjeskop gereden, een strand voorbij Long Beach, achter een prachtige vallei. Met eenflesje cider en een zak chips hebben we tegen een rots op het strand gezeten. Op de terugweg zijn we gaan lunchen bij Le Cremorne, gefrituurde aardappelschijfjes en een gerookte zalmsalade. Niet echt bijzonder, maar dat mocht de pret niet drukken. We reden even langs de Outspan om wat spullen van mij op te halen. Er werd gefilmd, dus het was er een gekkenhuis. Thea werd meteen door iemand apart genomen en aangesprokenn over het waterprobleem. Eenmaal thuis bleek dat het weer niet in orde was, dus Thea ging weer aan de slag. Het bleek uiteindelijk dat er bij 'de fontein' een vrouw water aftapte van Thea's slang, om haar tuintje te sproeien. In de tussentijd maakte ik een quiche (we vonden prei in de supermarkt!) en vulden we een kip met citroen in de buikholte en boter onder de huid. We zouden een muziekfilm gaan kijken, maar Thea kreeg de dvd-speler niet aan de praat, dus volgden we het eind van een kookprogramma. Daarna ging Thea naar bed en serveerden ik de enkelen die inmiddels thuis waren gekomen wat quiche en kip. We discussieerden nog lang over het waterprobleem. Toen het er vanmorgen weer over ging en iemand zei dat 'ie potdomme bijna z'n haar had moeten uitspoelen in koud water! ben ik weg gelopen. Bobo's.

Geen opmerkingen: